top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

רעיונות מנצחים ליום כיף בשרון

מחדר בריחה בטבע ועד טיול בין מצוקים ואגמונים – אזור השרון טומן בחובו שלל אתרים ואטרקציות שיתאימו לימי כיף, פעילות גיבוש לעובדים וטיולים או אירועים משפחתיים. בואו למסע מרתק - קרוב לבית.


לעתים, אנו שוכחים כי דווקא במקומות הכי פחות צפויים, מסתתרים אוצרות של ממש. רוב אוכלוסיית ישראל מתגוררת באזור המרכז והשרון, ובעבור רבים מהם, טיול אמיתי דורש נסיעה ממושכת לצפון או לדרום. אבל נדמה כי אם מקדישים לו את תשומת הלב הראויה, אזור השרון יידע להפתיע גם את המטיילים שחרשו כל פינה בארץ. ואין זה משנה אם מדובר בטיול של יחידים או משפחות ואם מדובר ביום כיף או יום גיבוש לעובדים, פעילות גיבוש וימי כיף לחברות או אירועים משפחתיים הנערכים בטבע, בהם חגיגות יום הולדת בטבע, בר מצווה, בת מצווה ועוד.


המלך של ימי הכיף בשרון: מגדל צדק


נהוג לקבוע את גבולותיו של אזור השרון בנחל הירקון בדרום, בנחל אלכסנדר (ואפילו נחל תנינים) בצפון, הרי השומרון במזרח וכמובן, הים במערב. נופי השרון השתנו עד מאוד במרוצת ההיסטוריה, ובתקופות מסוימות היו בו אף יערות רחבי ידיים של עצי אלון. השרון, שאורכו המרבי כ-60 קילומטרים בלבד ורוחבו פחות מ-20 ק"מ, מאוכלס אמנם בצפיפות, ובו ערים ויישובים לרוב, אך לצד כל אלו – חבויות פינות חמד אמיתיות, של טבע, מורשת ונוף. צריך רק לצאת ולחפש אותן – כדי להתענג על יום כיף מושלם ושאר פעילויות גיבוש.

דוגמה מצוינת למרחב גדוש קסם, שנחנך זה עתה (פסח 2021), הוא גן לאומי מגדל צדק. מעבר לעובדה שמדובר בריאה ירוקה לרווחת תושבי השרון, מגדל צדק מציע שבילי טיול נהדרים, מרחבי פנאי שמתאימים היטב לימי כיף או לפעילות גיבוש ושפע של מצפורי נוף, ערכי טבע ומורשת. האתר אמנם כבר פתוח לקהל, אך כדאי לדעת עבודות הפיתוח נמשכות בו, ובעתיד יוקמו כאן אטרקציות נוספות. כמובן, האלמנט הבולט של גן לאומי מגדל צדק או מצודת הענק הניצבת בראשו, מצודה שהוקמה בידי הצלבנים. כאן נחנך אפילו חדר בריחה בטבע, המציע משחק בריחה נהדר וגדוש מסתורין המיועד לקבוצות, יום כיף לעובדים, פעילות גיבוש לחברות, אירועים משפחתיים כגון ימי הולדת ועוד. חדר הבריחה במגדל צדק תוכנן במתכונת הפופולרית של "אחיו הגדול" – בגן לאומי מבצר יחיעם. גם כאן, משימות מאתגרות, חידות מדליקות ושאר פעילויות יהפכו את האירוע כולו לבלתי נשכח.


נחלים, אגמונים ומצוקים בשרון: יום כיף בטבע


ואם כבר מדברים על ריאות ירוקות בשרון – יום כיף בשרון יכול להיערך גם בגן לאומי ירקון הסמוך. מדובר בשני מתחמים – מתחם תל אפק (אנטיפטריס) ומתחם מקורות הירקון. שניהם מציעים פעילות פנאי, כמו גם שבילי טיול לצד ערכים היסטוריים וערכי טבע – מבריכות חורף ועד מצודות ענק ושאר שרידים ארכיאולוגיים. הן גן לאומי ירקון והן גן לאומי מגדל צדק שייכים לרשות הטבע והגנים, והכניסה בתשלום.

מי שמעדיפים לערוך יום כיף בשרון באתרים בעלי זיקה מובהקת יותר לטבע הפראי (יחסית לגן לאומי מגדל צדק למשל), ימצאו את מבוקשם באתרי טבע כגון אלו:

נחל אלכסנדר: קלאסי ליום כיף כגון טיול אופניים לגדות הנחל, ביקור ב"גשר הצבים" שממנו תצפית מרשימה על הצבים הרכים שבנחל, חורבת סמארה, חוף בית ינאי הסמוך ועוד.

אגמון חפר ואגמון פולג: שני אגמונים מרהיבים, עטויי צמחיית נחלים ענפה ועופות מקננים, לצד שבילי טיול קלילים לכל המשפחה.

נחל פולג ופארק יקום: אתרי טבע שגם בהם שבילי טיול מוסדרים, כולל שפך נחל פולג אל הים ודיונות החול לצד מכון ווינגייט.

גן לאומי חוף השרון: גן לאומי מקסים באזור שפיים, הנטוע במרומי מצוק הכורכר מול הים ומציע שבילי טיול חווייתיים לכל גיל.

אתרים מעניינים נוספים לטיול או יום כיף בשרון כוללים את החצר הישנה בעין שמר (מוזיאון התיישבות גדוש פעילויות ותצוגות), הגנים הלאומיים אפולוניה וקיסריה, שמורת האירוסים בנתניה (בעונה) ועוד. בעבור מי שמתגוררים באזור השרון בפרט והמרכז בכלל - מדובר בפתרון מושלם ליום כיף במרחק קצרצר מהבית.

bottom of page