top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

פעילות גיבוש כיתה

פעילויות גיבוש בכיתה הן דרך מהנה ומרתקת לעזור לתלמידים לבנות מערכות יחסים ולפתח מיומנויות חשובות כמו תקשורת, שיתוף פעולה ומנהיגות. בין אם אתה מורה או תלמיד, יש הרבה פעילויות גיבוש לכיתה לבחירה שיכולות לעזור לך להשיג את יעדי הלמידה שלך.


אחת מפעילות הגיבוש הפופולרית של הכיתה היא משחק "שתי אמיתות ושקר". במשחק זה, כל תלמיד רושם שתי הצהרות אמיתיות והצהרה אחת שקרית על עצמו. לאחר מכן, הכיתה מנחשת בתורו איזו משפט שקרי. פעילות זו היא דרך מצוינת לעזור לתלמידים להכיר אחד את השני ולשבור את הקרח בתחילת כיתה חדשה.


פעילות גיבוש נוספת בכיתה היא משחק "הקשר האנושי". במשחק זה, התלמידים עומדים במעגל ומחזיקים ידיים עם שני אנשים שונים מולם. המטרה היא להתיר את הקשר מבלי לשחרר את הידיים של אף אחד. פעילות זו דורשת מיומנויות תקשורת, שיתוף פעולה ופתרון בעיות, ויכולה להיות דרך מצוינת לבנות עבודת צוות ואמון בתוך הכיתה.


פעילויות משחק תפקידים הן גם פעילות גיבוש כיתתית פופולרית. לדוגמה, תלמידים יכולים להמחיש תרחישים הקשורים לתוכן הקורס או למצבים בעולם האמיתי. זה יכול לעזור לתלמידים לפתח אמפתיה ומיומנויות חשיבה ביקורתית, כמו גם לשפר את הבנתם במושגים מורכבים.


ציד נבלות הוא עוד פעילות נהדרת לגיבוש כיתות שניתן להשתמש בה כדי לעזור לתלמידים ללמוד את תוכן הקורס. המורה יכול להסתיר רמזים בכיתה או בבית הספר הנוגעים לנושאים או מושגים ספציפיים, ועל התלמידים לעבוד יחד כדי למצוא ולפענח את הרמזים. פעילות זו יכולה להיות דרך מהנה למשוך את התלמידים ולחזק את הלמידה.


לבסוף, דיון בכיתה הוא דרך מצוינת לעזור לתלמידים לפתח חשיבה ביקורתית, תקשורת ושכנוע. ניתן להקצות לתלמידים עמדות שונות בנושא שנוי במחלוקת ועליהם לחקור ולהציג את טיעוניהם בפני הכיתה. פעילות זו יכולה לעזור לתלמידים לבנות אמון בדיבור בפני קהל ולפתח הבנה עמוקה יותר של נושאים מורכבים.


לסיכום, ישנן פעילויות רבות ושונות לגיבוש כיתות שניתן להשתמש בהן כדי להעסיק את התלמידים ולשפר את הלמידה. על ידי בחירת פעילויות שמתאימות למטרות הלמידה שלך ומקדמות שיתוף פעולה, תקשורת וחשיבה ביקורתית, תוכל ליצור סביבת למידה מהנה ומרתקת שתועיל לכל התלמידים.

191 views0 comments
bottom of page