top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

פעילות גיבוש קבוצתית

פעילויות בניית קבוצות הן דרך מצוינת לשפר את עבודת הצוות ולטפח תחושת קהילה בקרב חברי הצוות. פעילויות אלו נועדו לקדם מיומנויות תקשורת, שיתוף פעולה ופתרון בעיות. במאמר זה, נדון בפעילות פופולרית לבניית קבוצות שניתן לעשות בכל סביבה.


הפעילות נקראת "בנה מגדל". זה מחייב את המשתתפים לעבוד בקבוצות קטנות כדי לבנות את המגדל הגבוה ביותר האפשרי באמצעות אספקה ​​ספורים בלבד. החומרים הדרושים הם פשוטים וניתן למצוא אותם בקלות בכל משרד או כיתה. הם כוללים קשיות, סרט ונייר.


כדי להתחיל, חלקו את המשתתפים לקבוצות של שלושה עד חמישה אנשים. ספק לכל קבוצה את אותה כמות אספקה ​​ותן להם פרק זמן מוגדר לבניית המגדל שלה. בדרך כלל, 20-30 דקות הם פרק זמן טוב לפעילות זו.


יש לעודד את המשתתפים לדון ברעיונות שלהם ולעבוד בשיתוף פעולה כדי להמציא את העיצוב הטוב ביותר עבור המגדל שלהם. הם צריכים גם להקצות משימות ספציפיות לכל חבר בקבוצה כדי להבטיח שכולם עובדים יחד לקראת אותה מטרה.


כאשר מגבלת הזמן מתקרבת, בקש מכל קבוצה להציג את המגדל שלה לשאר המשתתפים. זוהי הזדמנות מצוינת עבור הצוותים להציג את היצירתיות ואת כישורי פתרון הבעיות שלהם.


לאחר שכל הצוותים הציגו את המגדלים שלהם, מדוד את הגובה של כל מגדל באמצעות סרגל או סרט מדידה. הצוות עם המגדל הגבוה ביותר מוכרז כמנצח.


פעילות "בנה מגדל" היא דרך מהנה ומרתקת לקידום עבודת צוות ושיתוף פעולה. היא מאפשרת למשתתפים לעבוד יחד לקראת מטרה משותפת ובמקביל מאפשרת יצירתיות אינדיבידואלית ופתרון בעיות. פעילות זו יכולה להיעשות בכל סביבה והיא דרך מצוינת לשבור את הקרח ולגרום לחברי הצוות לעבוד יחד.


לסיכום, פעילויות בניית קבוצות הן חלק חשוב בהתפתחות של כל צוות. פעילות "בנה מגדל" היא רק דוגמה אחת לדרך מהנה ומרתקת לקידום עבודת צוות ושיתוף פעולה. על ידי עבודה משותפת לקראת מטרה משותפת, חברי הצוות יכולים ללמוד לתקשר ביעילות, לפתור בעיות ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר אחד עם השני.

62 views0 comments
bottom of page