top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

חדר הבריחה יוצא מהקופסה: משחק בריחה בטבע

לחדרי בריחה בטבע יש יתרון בולט: האווירה המסתורית כבר כלולה בחבילה. תשאלו את מי שמנסים לצאת ברגע זה ממש מחדר הבריחה שהוקם במצודה הצלבנית בגן לאומי מגדל צדק או במבצר יחיעם שבגליל. קבלו רעיון ליום כיף אולטימטיבי.


מי שחשב שחדרי הבריחה מוגבלים לגבולותיו של "חדר", מחמיץ את אחד הטרנדים הכי חמים של השנים האחרונות: חדרי בריחה בטבע. כפי שמרמז שמם, מדובר במשחקי בריחה שנערכים באתרי טבע, אתרי מורשת, בפארקים ואפילו במערות. בקיצור, כל מה שהוא לא "חדר"...

וכך, יותר ויותר חדרי בריחה כיום עברו תהליך אבולוציה מהיר, וכבשו לעצמם גם את המרחבים שמחוץ לעיר.

לעובדה זו יש יתרונות רבים מספור. כך למשל, האפשרות לעשות שימוש במקומות היסטוריים מיוחדים, שבהם האווירה כבר "כלולה בחבילה". דוגמאות נהדרות לכך הן חדר הבריחה במבצר יחיעם שבגליל המערבי וחדר הבריחה החדש, שנחנך באביב 2021 בגן לאומי מגדל צדק. בשני האתרים הללו עושים שימוש במבנה קיים – מצודה צלבנית גדושת מסתורין – כדי להטמיע בו תסריט ייחודי, משימות, חידות, אתגרים והמון הפתעות, תוך שימוש מבריק במערכות סאונד, מוזיקה, אפקטים מיוחדים, קטעי וידאו וקריינות ייעודית שפונה היישר אליכם. כל אלו מוסיפים ערך מוסף ראוי לחוויית חדר הבריחה כולה. כאן, המטרה של המשתתפים במשחק בריחה זה היא להתמודד, באמצעות אותן משימות וחידות, עם רוח הרפאים של שליט קדום, שתעשה הכל כדי למנוע מכם להימלט מהמצודה.


להיכנס לאווירה בלב הטבע: פעילות גיבוש בחדר בריחה


בשני המקרים (מבצר יחיעם ומגדל צדק), המצודה ניצבת גבוה מעל הנוף העוטף אותה, ומעל דרכים קדומות – הכל כדי להיכנס לאווירה. ההרפתקה עצמה מתרחשת כאשר אתם נדרשים לחקור את נבכי המצודה ומקבלים שיחה מפתיעה מאותו שליט שרוחו מרחפת מעל הכל. אתם שומעים ממנו שהוא נרצח בידי משרתיו, ומכאן הכל תלוי בכם. זהו משחק בריחה מסמר שיער בהחלט.

הטרנד הזה מתרחש לא רק בישראל - התפשטות חדרי בריחה אל מחוץ לגבולותיהם הראשוניים מהווה טרנד עולמי. זאת כחלק מהרצון להוסיף לאתרי טבע ואתרים היסטוריים תוכן נוסף. במילים פשוטות: סיור משפחתי או יום כיף במצודה כמו מגדל צדק הוא נחמד למדי, אבל אם מוסיפים לנוסחה גם משחק חדר בריחה – הדבר הופך לחוויה בעלת רבדים נוספים, מה שגם יאפשר למגנט אליה פעילות גיבוש של חברות, ימי הולדת, אירועים משפחתיים ועוד.


חידות, צפנים ורמזים – גם בחדר בריחה בטבע


ולכל מי שעדיין לא ממש מצוי בטרנד, הנה הסבר קצר על מהו בעצם חדר בריחה. זהו משחק הרפתקאות שמתבצע במקום תחום (גם אם הוא מצוי בטבע הפתוח), כאשר השחקנים ננעלים בו ועליהם לאתר את דרכם החוצה בתוך זמן מוגבל (כשעה-שעה וחצי בדרך כלל). את כל זאת הם עושים באמצעות פתרון של חידות, פענוח צפנים וגילוי רמזים שחבויים מכל עבר.

כאן, לא חייבים להיות בעלי ניסיון או ידע נרחב (אם כי הדבר עוזר), אלא פשוט להפעיל את ההיגיון ולהיות יצירתיים ככל האפשר. כמובן, אם נתקעים על משימה בחדר הבריחה, ניתן לבקש מהצוות הצופה בכם כל העת רמזים. אל דאגה, מעולם לא קרה שמישהו נתקע לנצח בחדר בריחה...

ישנם מאות חדרי בריחה בישראל (המיוחדים שבהם הם כאמור אלו שמציעים משחק בריחה בטבע) וסיפור הבריחה, כול התפאורה יכול להגיע ממגוון אינסופי של נושאים: ארכיאולוגיים שמחפשים אוצר, מרגלים, אבירים, פיראטים, בלשים, שוטרים וגנבים, מצביאים בחדר מלחמה, נוסעים בזמן ועוד. לכל חדר בריחה – סיפור משלו.

חדרי בריחה מתאימים למשפחות עם ילדים, לזוגות או קבוצות עם חברים, וכמובן לפעילות של יום כיף, פעילות גיבוש לחברות או לעובדים, ימי הולדת, אירועים משפחתיים, בר מצווה או בת מצווה וכל תירוץ אחר שעולה על דעתכם כדי לצאת מהקופסה (או למעשה – מהחדר...).

bottom of page