top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

הגליל התחתון מציע: יום כיף בלתי נשכח

טבריה, כנרת והעמקים: כל צבעי העמק ממתינים רק ליום הגיבוש של החברה או הקבוצה שלכם. לכם לא נותר אלא לבחור. הנה מספר טיפים והצעות בלתי שגרתיות.

הנה שלושה דברים ש(אולי) לא ידעתם על האגם הלאומי שלנו: הכנרת היא שריד זעיר מ"ימת הלשון" האדירה, שכיסתה לפני עשרות אלפי שנים את בקעת הירדן והערבה. השם "כנרת" הוזכר כבר לפני כ-3,500 שנים בכתבים מצריים. והכי שיא עולמי: הכנרת היא הימה המתוקה הנמוכה ביותר בתבל. נכון, ים המלח מנצח אותה בקלות - אבל הוא, ובכן, לא ממש מתוק...

כאן, ההרים, העמקים והכנרת יוצרים יחדיו נקודות מפגש יפהפיות. נדמה כי במרחב כחול-ירוק-צהוב זה, עשה הטבע אקסטרה מאמץ בכדי לברוא חבל ארץ פוטוגני להפליא, כזה שמיועד במיוחד לטיולים ושאר פעילויות לקבוצות שעושות טוב על הנשמה. זהו גם מרחב שכאילו נברא עבור ימי כיף, ימי גיבוש ושאר פעילויות לקבוצות.


גליל תחתון: ים, יבשה, אוויר – וגם אדרנלין

קחו יום. קחו יומיים. אתם יודעים מה? קחו שבוע. אין מצב שתספיקו להתענג על כל האטרקציות, הטיולים והבילויים שמציע אזור טבריה והעמקים. היסטוריה, גיאוגרפיה, מסורת והמון פעילויות של כיף שזורים אלו באלו. אה, וגם נוף כמובן.

כדי לדגום את כל היופי הזה, יותר ממומלץ להצטרף לסיורים מודרכים בשטח – מטיולי ג'יפים בעקבות הטבע הפראי ועד טיולי אופניים סביב הכנרת, מנהיגה עצמית בריינג'רים ועד טיולי שקיעה וספארי לילה ברכבי שטח.

ויש אפילו טיולי הליכה מזמרים בעקבות סיפורים היסטוריים. כי לצעוד ולשיר סביב הכנרת או בלב העמק הפורח - זו בהחלט חוויה שלא תשכחו. וכל אלו, עוד לפני שדיברנו על סיורים מודרכים שיחשפו בפניכם את פניה הסודיות של טבריה, הנחשבת אחת מארבע ערי הקודש של ארץ-ישראל.

וישנה כמובן הכנרת - אתם יכולים ללמוד להשיט סאפ (זהירות, ממכר!), לחוות ספורט ימי גדוש אדרנלין, או לשוט ברוגע בקיאק, כמו מגלי ארצות. ואם אתם בעניין של להרגיש כמו תיירים – הרי שהפלגה בין חופי הכנרת תהיה אופציה מדליקה, במיוחד אם אתם קבוצה מגובשת ושמחה.

רוצים לקבל זווית ראייה נוספת? צאו עם שחר לטיסה בכדור פורח. וכן, זה הולך להיות הסלפי שיגרוף הכי הרבה לייקים ברשתות החברתיות שלכם...

בכל מקרה, אל תחזרו הביתה לפני שסימנתם וי על סיור חקלאי או על מרכז מבקרים בדגש חקלאי. מסתבר שכאן, החקלאות חיה ובועטת, ורק מחכה לכם שתגלו את סודותיה: מקטיף עצמי חוויתי ועד סיורי חקלאות אורגנית, מהמתקדמת מסוגה בעולם.


לאכול: חוויות קולינריות סביב הכנרת

בין אם בטבריה על המים ובין אם באזור נמל עין גב או בשפך הירדן הדרומי - על עובדה אחת אי אפשר להתווכח: הכנרת מהווה תפאורה מושלמת לסעודה משובחת עם חברים טובים. כך זה תמיד היה, וכך זה תמיד יהיה. למה? כנראה שמשהו בכחול-עמוק הזה עושה היטב את העבודה.



אבל אזור העמקים מציע מבחר קולינרי עשיר נוסף - מצרפתייה בעפולה, איטלקייה ברמת ישי, מסעדת שף על הר הגלבוע או מסעדת דגים בטבריה. ויש גם סעודות קייטרינג נהדרות בסגנון כפרי, שיגיעו על למקום שבו אתם נמצאים. רק תבקשו.

ועם כל הכבוד למסעדות שבעמק (ויש כבוד!), כאן תגלו מגוון מפתיע של סדנאות אוכל בלתי נשכחות, כאלו שיגרמו לחך שלכם להודות לכם – מסדנאות בישול בסגנון בדואי ועד סדנאות שוקולד מתוקות. וכשאשר עושים את כל אלו במסגרת יום כיף או יום גיבוש עם החברוה מהעבודה – השמחה רבה במיוחד.


לישון: קסם העמקים

בשנות השישים והשבעים, צמד המילים "נופש בטבריה" הילך קסם על כולם. אך מסתבר שגם כיום, הקסם לא פג – ויעידו על כך מלונות הבוטיק שנפתחו וממשיכים להיפתח הן בטבריה עצמה, והן בנקודות מנצחות סביב הכנרת – וגם על ההרים, גבוה מעליה.


מעבר לצימרים הרבים שצצים מכל עבר, הגליל העליון מאכלס מלונות בוטיק יוקרתיים בלב הטבע ואכסניות סגנונות האירוח נעים מהיוקרתי ועד הסתלבט, מיחידות נופש בטבע ועד אוהלי אירוח, מקלאבים עליזים ועד אחוזות כפריות שלוות. והיתרון הגדול מכל: בשל שטחו הצנוע של מרחב זה, כל אתר לינה שבו תבחרו, יהווה נקודת יציאה מצוינת לטיולים ולאטרקציות שבאזור.


טיפ מהמומחים :)



74 views0 comments
bottom of page