top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

כך תעשו זאת בקלות: יום גיבוש משפחתי בגליל

Updated: Feb 23, 2020

כאשר אתם חושבים על "יום גיבוש", אתם חושבים על ארגון גדול או ועד עובדים? אז תחשבו שוב, כי יותר ויותר משפחות מתאגדות יחדיו באופן קבוע - ויוצאות ליום כיף בטבע. בין אם מדובר במשחק בריחה בגליל או בטיול רגוע ברחבי הצפון – אתם פשוט חייבים את זה לעצמכם (וגם לילדים)

עם כל הכבוד לגיבוש המשפחתי האישי שלכם – אתם, בן/בת הזוג והילדים – הרי אין דבר יותר מהנה מאשר לעשות זאת בקבוצה, עם משפחות נוספות שרק רוצות לצאת ליום כיף בטבע.

אנחנו מדברים על טיולים ופעילות בלב הנוף, ועדיף כמובן באזור הצפון. למה? כי הגליל הוא התפאורה המנצחת ליום גיבוש משפחתי: גם נופים מרהיבים המשתנים מאזור לאזור, וגם אינספור אטרקציות, מסלולים, סדנאות וחוויות, כמו שרק הגליל יודע להציע: מחדר בריחה במבצר יחיעם ועד טיול ג'יפים בגליל העליון, ממסלולי הליכה בנחל כזיב ועד סדנאות אומנות ויצירה בקיבוצי הגליל המערבי. רק תבחרו.


יום כיף משפחתי בצפון: לכל אחד יש תפקיד

כמובן, זו אינה תורה מסיני וכל קבוצת משפחות מטיילות מתהדרת באופי ובסגנון משלה, אך עם זאת, כדי שיום כיף יהיה באמת מוצלח, מומלץ מאוד כי בקבוצת המשפחות שלכם (ולא משנה אם מדובר בשלוש-ארבע משפחות או בעשר משפחות ויותר) – לכל אחד יהיה תפקיד. למה? כי אתם רוצים שיום הכיף שלכם באמת יהיה יום כיף, והגיבוש בין הילדים והמבוגרים יהיה מוצלח. זה אומר פחות התברברות בשטח ויותר ארגון מראש.

אז הנה לכם, רשימה של "בעלי תפקידים" בכל קבוצה, כדי שהפעילות הקבוצתית שלכם בצפון אכן תזרום בכיף.


אחראי ציוד: זה האיש שיודע בדיוק כמה מים להביא עבור כל הקבוצה, בהתאם לסגנון ומשך הטיול. הוא זה שגם יודע מי סוחב את ערכת העזרה הראשונה, מי נושא את פק"ל הקפה ועוד. הכל בהתאם לסגנון של היום כיף הקבוצתי שלכם.


אחראי תכנון: נכון, כולנו פה בעד דמוקרטיה, אבל צריך להיות אדם אחד שעל כתפיו מוטלת מלאכת התכנון: כמה זמן לבלות בכל אטרקציה, איזה מסלול טיול לבחור הפעם, אילו אלטרנטיבות להציע לחבר'ה אם מתבקשים שינויים לפני יום הכיף ואף במהלך יום הגיבוש עצמו.


אחראי ניווט: טוב, אנחנו לא בצבא, אבל בכל זאת, גם בטיול בגליל אפשר להתברבר, ולכן צריך להיות אחד בקבוצה שכל תפקידו הוא לדאוג שאתם על המסלול הנכון, עם סימון השבילים, לדעת מתי הכל מסתיים וגם לדאוג למאסף, כדי ששום ילד לא יישכח מאחור...


אחראי הפעלות: קבלו את מש"ק הווי ובידור שלכם לענייני טיולים בצפון. הרי אנחנו כאן עם ילדים בגילאים שונים, וכדאי לדאוג להם מצד אחד לאטרקציות שמתאימות להם, ומצד שני – לספק ערך מוסף בטיול בטבע. זה האיש שיסחוב איתו מגדיר פרחים ויפעיל את הילדים, יפתיע אותם עם משקפת לצפייה בציפורים בעונת הנדידה, ומה לא. כבר אמרנו – הצפון הוא מרחב מפתיע הגדוש בערבי טבע ונוף שאי אפשר לשבוע מהם.


המתעד: כמו לכל קבוצת מטיילים שעורכת מדי פעם יום כיף או יום גיבוש עם הילדים, גם לכם צריכה להיות קבוצת ווטסאפ, ואופי אפילו קבוצת פייסבוק אקסקלוסיבית משלכם. אז כדי שהילדים (וגם המבוגרים) לא ישכחו לרגע את נפלאות היום כיף בגליל ואת חוויית הגיבוש בצפון בכלל, צריך למנות מישהו (אפילו ילד/ה או נערה/) שיהיה אחראי לתעד, לצלם, להעלות את התמונות לקבוצה או לפייסבוק וגם לכתוב כמה מילים על חוויות היום כיף הגלילית שלכם.

כמובן, הלייקים יגיעו במהרה (ואיתם אולי גם חברים חדשים לקבוצת ימי הכיף שלכם!)

136 views0 comments
bottom of page