top of page
Search
  • Writer's pictureמבצר הבריחה | Escapegroup

יום גיבוש: כיצד הוא תורם לחברה שלכם?

Updated: Feb 23, 2020

זה לא משנה אם אתם קוראים לזה יום כיף בגליל, יום גיבוש בצפון או פעילות לקבוצה בטבע – המטרה היא אותה מטרה: יצירת חוויה שתביא עמה יתרונות לכל הצדדים. וגם: מדוע אתם פשוט חייבים לבלות עם הקולגות שלכם בחדר בריחה בצפון.

בואו נתחיל מהסוף: זה כיף. זה כיף, וזה גם משאיר שפע של זיכרונות בלתי נשכחים בין אנשים שבדרך כלל מכירים אלו את אלו באופן שטחי - סביב שולחן הדיונים, המטבחון במשרד או לצד קו הייצור.

אנחנו מדברים על ה"ממתק" שכל ארגון וחברה שואפים לספק לעובדים מעת לעת: יום כיף או יום גיבוש. ולא נספר לכם סוד אם נגלה שרבים מימי הגיבוש בישראל נערכים בצפון, בעיקר באזור הגליל, המשופע הן בנופים קסומים והן באופציות מגוונות של פעילות לקבוצות.


הגליל קורא לכם: היתרונות של יום כיף בטבע

עם עליית חשיבות תרבות הפנאי בעולם ובישראל, גם חברות וארגונים רבים מצטרפים למגמה, ומציעים לעובדיהם לצאת ליום גיבוש או יום כיף בטבע. כי מה יותר מביא לגיבוש, לתחושות שייכות ולהנאה מאשר יום כיף לעובדים בצפון (או בכל מקום אחר למעשה)?

הרי כבר מזה שנים רבות גילו חוקרי משאבי אנוש כי העלאת שכר לבדה אינה נוטה להגביר את שביעות הרצון ואת המוטיבציה של העובד כאשר היא עומדת בפני עצמה. נדרש ערך מוסף, והערך המוסף הזה מגיע בדמות תחושת שייכות, כמו גם הנאה נטו עם הקולגות - האנשים שלפתע אתה רואה אותם באור שונה. והאור השונה הזה מגיע בדמות יום גיבוש לעובדים.

אבל לא צריך להציץ במחקרים מעמיקים כדי להיווכח בכך – פשוט שאלו את מי שמצאנו את עצמם מפצחים חידות ואתגרים במבצר הבריחה ביחיעם יחד עם מנכ"ל החברה שלהם או מי שיצאו לטיול אופניים אתגרי או סדנת בישול בכפר דרוזי בגליל. כל אלו יודו: יום כיף הוא הגיבוש האולטימטיבי, ואין כמוהו להגברת מוטיבציה ושביעות הרצון הכללית בחברה או בארגון.


פעילות לקבוצה: תפאורה גלילית

ועוד לא דיברנו על אותם מחקרים שמוכיחים כי פעילות לקבוצה, כמו יום גיבוש ויום כיף, תורמת במידה רבה גם להעלאת התפוקה של העובדים בהמשך. הכל עניין של מוטיבציה. ואם תוסיפו לכך את הנופים הפסטורליים של הגליל בפרט והצפון בכלל – רק הרווחתם.

ואגב רווח, כדאי לדעת כי יחסית לתמורה שהוא מספק, מחיר הארגון של יום גיבוש או יום כיף אינו גבוה, והתוצאה תישאר חקוקה בתרבות הארגונית למשך זמן רב.

מעבר למילים הגדולות כגון "מוטיבציה" ו"תפוקה", כולנו הרי בני אדם, ואין כמו יום גיבוש בטבע כדי לגרום לקרבה בין עובדים – בין אם כאלו שעובדים זה לצד זה ובין אם בין בין מחלקות שונות בארגון. אותה קירבה ש"נולדת" ביום כיף בצפון, תבוא לידי ביטוי מאוחר יותר, בתהליכי העובדה בארגון. והיא תהיה הרבה יותר חיובית. יום כיף בפרט, ופעילות לקבוצה בכלל, אף יגרום למנהלים בחברה להכיר טוב יותר את העובדים, למצוא בהם צדדים חדשים ולא מוכרים, כאלו שניתן להפיק מהם תועלת על ידי קידום, לרווחת הקריירה של אותם עובדים.


יום גיבוש: פעילות קבוצתית מנצחת

כמובן, כל היתרונות של יום כיף ויום גיבוש מתנקזים לעובדה שלא משנה במה בחרתם – הכל מתבצע במרחב נטרלי, מחוץ להיררכיה שבמשרד או במפעל. הכל פחות פורמלי, ונטול כל לחץ שמאפיין לעתים מקומות עבודה. הרי לא סתם קוראים ליום כיף - "יום כיף". הגיבוש הוא רק הבונוס...



כל אלו מתובלים בנוסחאות מנצחות שתפקידן ליצור חוויות בלתי נשכחות: תחרויות, אתגרים, סדנאות יצירה, ארוחות בטבע, הרצאות מרתקות ומה לא. ומי שעדיין לא זכה להיחלץ מחדר בריחה במבצר בגליל עם החבר'ה הרציניים של מחלקת הנהלת חשבונות בחברה שלו, לא יודע מה זה כיף...

כל שנותר לכם הוא לפתוח לשים את האצבע על המפה, לבחור ספקי תוכן נכונים, לעלות עם כל העובדים אל מרחבי הגליל, ולצקת משמעות חדשה למושג "יום כיף".

469 views0 comments
bottom of page